Aktiviti Balik Kampung

Baru-baru ni aku lik kampung kat Felda Trolak Selatan, Sungkai..dari Kl ke sana xle jauh mane pun..1jam lbih pun dh leh sampai..rase lame tak balik..aku mik kesempatan 2 minggu berturut2 aku balik..hahahah..puas hati aku...sekarang ni tengah musim buah durian..tapi kat kampung aku xjadi buahnye..nak makan bapak aku beli kan je..beli kat orang dari kawasan sebelah Felda Trolak Timur..menjadi naaa dorian deme..untung banyak..tapi buah nye xle sesedap baka durian dari Batu Kurau..hheheh..makan sajelah..asal namanya durian..tengok laki aku tu..kemain dia makan..favourite le tu..anak2 aku x pulak berminat..tambah si Danish tu..ish..ish..anak bandor tul..
Selepas makan durian mak aku suruh "jolok" buah star (staq)@ nama lain orang perak panggil buah menia (entah gini ke spelling nya?) atau buah kundang...kulitnya kekuningan..bentuknya bulat2..isinya ada masam2 manis..tapi sedapt wat cicah ngn sambal kicap..pergghhhh..kecur..kalu dulu aku biasa makan yang dah jadi jeruk..beli kat kedai..sedap jugak..la ni jarang lak aku nampak dok jual kat kedai..kat umah aku ni pun kire baru gak le buah ni dok belajar berbuah..aku rasa pokok ni dah hidup bertahun2 kat belakang rumah mak bapak aku..tapi berbuahnye jarang sekali..time ni pun tak le banyak mane pun..banyak tu je le yang aku and adik aku dapat ambik...punye la nak makan buah ni..last2 kaki aku dapat lebam kat peha..sebab terpijak bekas tong..dan terpelanting balik kene kaki aku..sakit siut...bengkak juge le..ambik kau!
Malamnye..kitorang mengadakan sambutan harijadi untuk ayah and anak2buah aku..yang mane bzday nye bulan 6 & 7 kira buat sekali la..ni simple bzday je..sekadar nak bagi bebudak 'syok' ja..

Comments

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya