Kesihatan di tahap yang baik?

Semalam aku sempat meluangkan masa pergi ke PSM (seksyen kat Admin) sempena hari bersama pelanggan anjuran seksyen tu..Selain staff leh check buku servis or yang berkaitan, ada jugak pemeriksaan kesiahatan..

Lame rase cam tak check kan..so,aku gi le check BMI, tekanan darah dan kandungan gula..(tu je pun yang ada)..dari segi tekanan darah and gula tu..Alhamdulillah normal..just berat aku je problem sikit..IJT aku 18.4..berat sesuai antara 18.5-24.9..lagi sikit je nak capai berat sesuai..Nak kate kurang makan, kuat je makan..ke sebab aku ni breastfeeding or something..

Aku sekarang ni dalam usaha nak berhentikan anak perempuan aku tu dari meyusu..dia pun dah masuk 2 tahun..patut dah stop..tapi susah nye..dia nak lagi..tapi aku tak layan..bagi je susu botol..camner nak wat ek..

Apepun aku sekarang ni tengah semangat nak jogging atau main badminton tiap minggu kalau boleh..almaklum le baru dapat sport shoes baru..power!

Comments

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya