Bila Pakar Jenayah Berceloteh


Minggu lepas aku berkesempatan gi ceramah Keselamatan Isi Rumah oleh Dr Kamal Afendi Hashim..sorang Penganalisis Jenayah..memang seronok dengar dia berceramah..sampai je dia ke dewan terus bagi salam sambil wat tangan cam Usop Wilcha..haduh bahana sungguh! gamat sebentar dewan dengan telatah dia..

Bekas wartawan dan jurugambar ni memang kelakar orangnya disebalik keseriusan sbg penganalisis jenayah..ade bakat tiru gaya orang lain..antara yang dia wat..tiru suara Wan Kamarudin (edisi siasat ntv7) kalau jadi hos masakan dan gaya Chef Wan kalau jadi hos Edisi Siasat...haha serius kelakor..pndai gak ajuk suara menteri..

Dalam gaya penyampaian yang bersahaja namun tersirat maksud disebaliknya..sebagai seorang pakar jenayah..aku rasa dia banyak bermain ngan psikologi..tak hairan le ramai yang terkene bila dia just duga..Apa yang aku faham, kita jangan mudah bagi peluang kpd musuh..3 perkara yang menghidupkan JENAYAH..

       <>Penjenayah

<>Mangsa

<>Peluang

Ok, nanti aku share sikit2 tentang ape yang aku dapat masa ceramah tu..sambung ya

Comments

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya