Blog padam..sila tukar e-mel lain ke gmail!

Ini adalh info yg sy dpt dr blog MYUNGDAE..korang leh jenguk lanjut ttg ni kat blog dia..

Fakta tentang Blogspot : Dahulunya Blogspot ini merupakan antara perkhimatan pertama yang dibeli oleh Google. Tapi sehingga kini blogspot masih boleh diakses menggunakan email perkhidmatan yang mereka gunakan dahulu sebagai contoh; email yahoo.com. Namun, kini Google telah hampir menamatkan akses bagi perkhidmatan email lain untuk log in ke Blogspot. 

Blog akan dipadam : Pihak Google akan memadam Blogspot yang didaftar selain daripada gmail selepas 25 Jun 2011. Jadi, bagi mereka yang masih menggunakan email yang lama, anda perlu bertukar ke akaun Google atau akaun anda akan dipadam bersama-sama blog yang telah didaftarkan. Google kini memberikan penekanan serius untuk mendaftar menggunakan akaun Google selepas 8 tahun memberikan perkhidmatan sokongan akaun lain. Amaran berbentuk begini juga telah diberikan bagi pengguna Youtube.

HAH!! Terkejot korang dengar berita tentang ni. Mesti terpingga2 nak percaya ke tak. Aku pon berkongsi dari seorang rakan blogger jugak. Macam percaya macam tak percaya. Tapi macam ade betolnye jugak. Jadi untuk langkah berjaga2 aku pon dah tukar ke google email iaitu Gmail.. Aku tau mesti ramai yang tak tahu macam mane nak tukar kan.. Senang jerrr..

PENAMBAHAN !!!!!

Mesej ni sebenarnya untuk mereka2 yang tidak log in account blogger die sejak 2007. Bagi blogger baru blog anda tidak akan terjejas. Akan tetapi, buatlah untuk memudahkan kerja diorang sebab mungkin akan didelete juga mane tau. Saya aku dah baca semua masalah yang dihadapi oleh blogger luar negara. Ada yang dah tukar pon akan mengalamai bende yang sama juga. Macam aku sekejap je dah boleh tukar. Korang kene ikot step yang aku ajar betol2. Jangan hilang walau satu langkah pon. 

Nak tau cam ner nak wat gi blog dia ok!thanks for sharing ya

Comments

deyna_83 said…
tu pasal emel aku dah tukar jadi pensil...bla..bla @gmail.com
muCux said…
aku dah buat tp x jd pon. . .
hmmm google memang dalam ketakutan, takut hilang populariti dorang...tambah tambah lagi ngan facebook, pastu ada lak ura-ura fbmail akan dilancarkan untuk pengguna fb.....

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya