Ofis terbakor..

Tadi dalam kul 10 lebih warga MOF dikejutkan dengan siren kebakaran..aku yang dok khusyuk ngadap pc pun terkejut jugak le..bile member panggil tengok ade ramai yang dah keluar dari ofis..pulak tu keihatan dan kedengaran siren bomba datang berlumba-lumba ke MOF..hah..sudah..tak leh jadi ni..maunye tak panik..ish..kang tak pasal rentung kat sini..glamer pulak dalam berita kang..

Dengan rasa cemasnya aku dan member berusaha menyelamatkan diri..nak ikut lif...dah sah2 le lif dah off..nampak gayanya kene menaak le turun tangga dari tingkat 6 ni..humang aih..semput le jugak..yele akukan tengah demam dan sakit kepala..maunye hilang tenga aku dibuatnya..dengan gagah dan gigihnya,samapi jugak aku kat tempat berhimpun
wah ade kebakaran la.dah tu kat area hampir blok aku tu..oh nasib baik
Tuuu diaa..asap berkepul dah..uhuk uhuk..terbatuk kejap
ahli bomba dengan gighnye menyiram bangunan tu..elok gak sekali sekala tolong basuh bangunan tu semua..baguih gak

Kelihatan warga MOF yang berhimpun..salah sorang member (DEYNA) kelihatan meluahkan kesyukuran kerana berjaya menyelamatkan diri ;P


Syukur semua selamat..of course kerana kebakaran tu hanya lakonan semata..inilah adalah latihan kebakaran..namapun latihankan,tapi masih ade yang terkedek2 berjalan dan siap leh amik gambor lagi (termasuk akulah tu)..aku rasa incik bomba mesti geleng kepala dan berkata kalau gini gayenye,rentunglah kamu disitu..xcemas langsung..ish..ishh..ish

apepun aku respek kat pihak berkaitan yakni pihak bomba yang bersungguh2 dalam latihan,pihak polis yang mengawal laluan jalan dan pihak jabatan pertahanan awam dengan ambulannye yang siap sedia menghulurkan bantuan..

Comments

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya