Langkawi:Shopping Time

HAJI ISMAIL GROUP (HIG)
kaler hijau bangunannya..juga antara tempat yang sering dikunjungi untuk menghabiskan duit..awas ye kalu rambang mata dan belanja tak ingat memang lebur le jawabnye-gambor google
My husband tengok je..last2 beli jugak beg ni..mak mertua aku pun rembat sebuah..kot ade rezeki pegi haji ke akan datang katenye..senang..ok,beg kat sini memang murah..berbagai size dan harge mengikut size la..
Coklat menjadi antara barangan yang wajib dibeli ketika di Langkawi..beraneka pilihan..ade duit lebih boleh la beli yang mahal cikit..nak murah amik brand HIG je..hehe..apepun kene  tengok gak yerk..gambor google
 IDAMAN SURI
Idaman Suri dan plastik birunye dah jadi trademark..aku pun turut membawa pulang  plastik biru ni dengan memborong dinner set, tea set,sudu dan garpu...heheh..rambang mate ooo dok sini..ikut hati banyak yang berkenan tapi memikirkan nak mengangkut balik kang,jenuh aih..duit pun laju je haaa-gambor google

BERAS TERBAKAR
banyak kedai-kedia yang menjual baju,t-shirt,cenderamata,minyak gamat dan kain batik/pelekat..kat sini better le beli coz leh tawar menawar..pilihan pun banyak..aku borong kain and t-shirt je kat sini..beli banyak dapat kurang harga..
my mentua sibuk memilih kain batik..aku dah selesai mencari dan membeli..malas aku nak dengar  penerangan  penjual tu..aku bab memilih kain ni memang fail sikit..main bedal je..asal ok..aku just beli 3 helai kain batik dan 3 helai kain pelikat..unutk maka bapak aku and my sis..utk tuan badan memang non hado la..tiga serangkai,gajah duduk,gajah guling..hehhe.. 

Jangan lupe beli minyak gamat asli..segala bende berasakan gamat..air pun ade..disebabkan aku and husband pengguna tegar minyak ni..kat sini aku grab 3 botol minyak urut dan minyak panas..elok untuk melegakan kesakitan dan kesngalan badan..stok minyak gamat masih banyak lagi kat rumah..


Selamat membeli-belah..belanja dengan berhemah :P

Comments

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya