Dah habis bayor study loan..yahuuu!!!

Minggu yang lalu dapat surat dr mr posto..bile tengok lambang kat surat tu aku dah tau ni surat dari Tabung..akhirnya sampai gak surat yang menyatakan bahawa aku akhirnya bebas dari hutang ngan dorang.So akaun study loan aku dulu dengan rasminya ditutup..tu pun ada balance terlebih bayar tau..dorang bagi surat untuk claim or tak..tapi dalam RM2 gitu je..tak payahle kan..sedekah jariah jele..kalu 2ratus ke nak le aku claim.
Pinjam RM10,000 je tapi jadi RM11,3++ lebih..ish ni sume caj pentadbiran le punye hal..kot le nak bagi diskaun ke kalau bayor dengan setianye dan settle sebelum tempoh..ikut perjanjian akunye loan ni sampai 2015 tapi sekarang baru 2012 aku  dah berjaya settlekannya..Alhamdulillah.

Masa dapat loan belajar dulu,aq tak le seperti kebanyakkan student skang,dapat duit dah leh beli ipad la,tab la,netbook and handphone canggih bagai..Tak merasa sesen pun,sumenye dah ditolak oleh pihak kolej.Tolak itu ini yang kitorang tak pasti pekebendenye.Ikut jele.Duit makan pun wat tebal muka mintak kat  famili dan cari sendiri,kerje part time sane sini.Maggi dah sah jadi makanan ruji kami time tu.Sedih kot bile ingat...Redha,hanya ilmu yang ada.Sebab tu gak kot aku senang je masuk gomen,..kot..kot le..

Nampaknye impian nak sambung study tu kene fikirkan..yele aku pernah cakap nak sambung kalau loan belajar dulu dah habis..tapi sekarang cam terpaksa postpone dulu kot,tambah bebudak dah sekolah,banyak nak kene bagi perhatian.

Insya'allah ade rezeki dan kemahuan yang tinggi semuanya akan dicapai.Doakan yang terbaik!

Comments

M@W@R Q@SeH said…
bestnya dh abis byr...huhu sy masih bergelar penghutang...
mashitah ismail said…
cepat nyer abis bayar..bagus2!

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya