Hari Pertama Di Tempat Baru

Selamat pagi semua

HAri ni 3 September 2012,aku mula bertugas di Bhgn.Aduit Dalam,JPM. Kelam kabut sikit nak gi keje tadi.NAsib baik aku tak terlewat punch.Usai menghantar anak-anak kat Perbadanan Putrajaya,terus menghala ke kompleks B.Jem tak sangatla..

Dah masuk perkarangna JPM,gi mik pas pelawat..lum dapat pas sendiri,kene le kunujung pondok sekuriti tu.Dha dapat pas,melilau berjalan ke blok B8 unutk gi punch..perhh..penat aku berjalan weh..baru je lepas ngurut..sabar jele,ragam orang pregnant.Then dah punch kat situ gi lak blok B7,masuk ofis.haiyo..

Masuk ofis..hmm..senyap sunyi,nampak member sorang je..aik mana sume pegi..then sampai la sorang kerani ni masuk..time tu le aku interview dia..tanya bagai..ooo ramai yang gi kursus dan ade gak yang gi keluar audit..ade yang cuti..so sekarang ni tinggal la kami bertiga..orang jiran aku ni dah dengar cam berdengkur dah..ngantuk and bosan katenye tak wat pe...

Aku lak sambil ngadap tenet aku baca Laporan Tahunan 2011..hmmm..ngantuk lak dok ngadap report tu..amik time ni ngadap Fb kejap then out dan now gmail (on la)..karang blog dulu..kangsmabung lik baca LP..

Tetibe otak aku jadi beku ngadap benda berkaitan kewangan ke bagai.arhh...xpele..cairkan.Harap okla perjalananku di sini.

Comments

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya