Kerja Luar

Salam semua..lama kot tak update blog..serius tak sempat jenguk..April dan Mei terlibat dengan kajian audit.Mula 15 April hingga 23 Mei 2013.Beberapa tempat dijelajahi..bukan jelajah sempena PRU ye tapi ni berkaitan kerja.Keluar audit

Baru ni kene gi Kuantan dan Kemaman.First time keluar jauh.Merasa la suasana kerja di luar.Naik turun kapa/bot.Buat pemeriksaan.Thrill bagi aku sorang wanita.Group aku sume lelaki...then bila gi ke tempat operasi of course le penghuni kapal kebanyakkan adalah lelaki.Sebagai sorang isteri dan wanita haruslah aku menjaga diri dan tingkah laku sebaik mungkin..hehhe.Aku baik2 je.
Sampai sana dok kat Hotel Grand Continental,Kuantan.OO..sunyi kot bila malam dok sesorang kat bilik.Tiada teman.Time ni le wat aku teringat kat anak-anak dan husband.
Dalam kapal
Tengok tu..nampak laluan kapal dibawa dek air dengan jelas kan..Time ni best gakla..amik angin,huaahhaa..
Aku steady lagi..nasib tak de mabuk2 laut.Tapi bila dah balik dari kerja malamnya baru terasa seolah 'bergoyang-goyang' lak..akibat kesan gerakan di laut tadi.Beberapa hari kat sini agak panas,dan aku hampir nak demam pun ade..yele dok keje tempat gitu..dok dalam kapal pun panas kot..panas laut pun ye..

Kitorang juga turut membuat pemeriksaan di Pangkalan Maritim Kemaman..ni pergi hari ja..takdele jauh mane dari Kuantan..on the way lik Kuantan sempat singgah beli keropok lekor bawak lik Putrajaya nanti.Tu jele.

Next week,selepas dari balik ngundi akan ke Johor Bahru pulak..belayar lagi.Then jika tida halangan mungkin ke Langkawi .Adoii..sian anak-anak aku kene tinggal lagi.Dan lagi satu waktu bilanya aku nak studi ni wei..exam tak lama lagi dah.Hancuss.

Comments

Lieza Nordin said…
nak buat cm ne kan.. dah tanggujwb :) dorang pasti memahami... ahhah.. sy mabuk laut.. ngee~~
Abam Kie said…
salam. lama x jenguk blog pn FD. teringin sy nak naik kapal n berjalan2 mengembara ke serata dunia..

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya