Dodol Orang Kampung

Ni dodol hasil tangan mak mertua aku..dia memang rajin 

Dan hasil tangannye sering mendapat pujian dari orang yang pernah try makan..depa cakap sedap..berlemak..tak macam setengah dodol..yang ni memang cukup santannya,,ada yang jual tu main tipu calit minyak kat dodol nak bagi nampak shining..but yang ni ori tau..yele dok kampung cukup bahan mentahnye yakni kelapa dan hasil kerja 'mengacau' tau tak pakai mesin you..

Kak aku salah sorang penggemar dodol dia...katenye laki diapun suka makan dodol tu.Kak aku siap suggest kat aku suh wat jual...Hmmm..boleh ditimbangkan tapi depend gak kat mak mertua aku,kot nye larat nak ngacau dodol tu..Eh..ade yang mencari dodol buatan asli buatan oranag kampung ke..manalah tahu untuk majlis-majlis tertentu ke..open house ke..leh la try.

Tetibe teringatkan TEKUN,yang berkaitan dengan usahawan IKS ni..huhuh...think!perancangan masa depan.

Comments

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya